Udang..ooo..udang ~ SuhaimiMd

16 Oktober 2009

Udang..ooo..udang

lama gak aku tak gi mancing udang, malam tadi aku hello abg ngah tanya gi mancing udang dop ari ni.. Dia kata boleh jugok kalu nak gi, tp lewat skit sebab dier nak gi pasar cari kepala ayam.. buat sup utk 'jaga' kat kebun. Cantikk....

Seawal 7.30 pagi aku sampai di Binjai Kemaman utk gi mengail udam. Tunggu punya tunggu kul 8.30 baru abg ngah aku balik dari pasar. Terus jer ke Pengkalan Binjai tempat bot diparking lalu meluncur laju bot ke port yang biasa dia pergi. Memandangkan hari ni hari jumaat, aku tak bercadang nak mengail lama, kena balik sebelum kul 12.30 kalu tak boleh jadi monyet, tak yah sembahyang jumaat.

Umpan dihulur, tiada bersambut.. adess.. boring gilerr..punya la lama menunggu dan berpindah port. tgk rakan2 di bot lain pun lebih kurang jer. Arus agak laju hari ni. Kira datang makan angin je la kali ni. Tunggu punya tunggu akhirnya adalah rakan yang sudi bersalaman kontak perdana diudara sambil bergambar.

Tiada ulasan: